Velkommen til Kystskolen

Oppdatert: 30. jul.

Vi er her for å gi deg den kunnskapen og de ferdighetene du trenger for å føre fritidsbåt trygt og ansvarlig. Vår lidenskap er å fremme sikkerhet til sjøs gjennom våre båtførerkurs, ledet av erfarne instruktører med solid maritim bakgrunn fra blant annet kystvakten, havseiling og båtsport. Med våre engasjerende klasseromskurs sørger vi for at du får en lærerik og morsom opplevelse, og forbereder deg godt til båtførerprøven og ditt båtførerbevis.

Kystskolen drives av Joachim Bergsbak, Henrik Haaland og Tor Magnus Næsset, støttet av en dyktig instruktørstab på totalt 7 personer. Alle tre har gjennomført D5L-opplæring og har til sammen både praktisk og teoretisk kompetanse til å lage knallgode kurs for alle som skal på båtførerkurs hos oss. Vi håper og tror at dette gjenspeiles i kursene våre, der vi også har håndplukket meget dyktige instruktører til å holde kurs hos Kystskolen.

Joachim og Henrik har vært uadskillelige seilkamerater siden de startet å seile i samme klubb som 6-7-åringer. Deres lidenskap for sjøen førte dem til kystvakten, hvor de tjenestegjorde på samme båt. Uken etter dimittering satte de seil mot Karibien for en tur som skulle bli ni måneder lang, alltid med sikkerhet og respekt for havet i fokus. For deres innsats og fokus på sikkerhet ble de nominert til Helly Hansen Youth Award 2022.

Tor Magnus er oppvokst i Drøbak og har alltid vært glad i sjøen. Han tjenestegjorde i sjøforsvaret på Madla militærleir, hvor han tok utskrevet befalskurs i marinen. I 2018 begynte han i bransjen og rekrutterte

Joachim og Henrik da de kom tilbake fra sin langtur.

Når de ikke underviser eller er på sjøen, er de travelt opptatt med studier. Henrik studerer datateknologi, Joachim studerer marin teknikk på NTNU i Trondheim, mens Tor Magnus studerer medisin på UiO. Sammen kombinerer de sin akademiske bakgrunn og maritime erfaring for å gi deg den beste opplæringen.

Joachim Bergsbakk, grunnlegger og daglig leder i kystskolen
Joachim Bergsbakk joachim@kystskolen.no
Henrik Haaland, grunnlegger og faglig ansvarlig i Kystskolen
Henrik Haaland henrik@kystskolen.no
Tor Magnus Næsset, medgrunnlegger kystskolen
Tor Magnus Næsset tormagnus@kystskolen.no

Bli med på et båtførerkurs hos oss, og la oss hjelpe deg å bli en trygg og ansvarlig fritidsbåtfører. Bestå båtførerprøven og få ditt båtførerbevis med Kystskolen!